Masz pytanie? Napisz do nas!

Twój e-mail:

Treść wiadomości:

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Instagram
Facebook
Youtube
gmap

Akademia Edukacji

EDU Maciej Adamski

Facebook
Instagram
Instagram
Facebook
Youtube
gmap
Logo mmedukacja

MMEdukacja

Szczegóły

metody uczenia się mmedukacja
31 stycznia 2021

Puzzle Pucio: "Co tu pasuje?", "Czego brakuje?i "Puzzle 3 w 1" - czyli wspaniałe połączenie nauki i zabawy wspomagające mowę od najmłodszych lat.

Puzzle "Co tu pasuje?” co zawierają i dla kogo przeznaczone?

Jak korzystać z puzzli "Co tu pasuje?" - korzyści dla malucha

Puzzle „Czego brakuje?” co zawierają i dla kogo przeznaczone?

Jak korzystać z puzzli "Czego brakuje?" - korzyści dla malucha

„Pucio. Puzzle 3 w 1co zawierają i dla kogo przeznaczone?

Jakie korzyści przynosi układanie puzzli?

 

Jako, że niedawno był Dzień Puzzli, a jak wiecie mają one bardzo dobry wpływ na funkcjonowanie zarówno mózgu dziecka jak i dorosłego, to postanowiłam dzisiaj przedstawić Wam trzy wersje puzzli z jednym z ulubionych przyjaciół naszych maluchów - Puciem.

 

Co znajdziemy w wydaniu „Co tu pasuje?” oraz dla kogo jest ono przeznaczone?

 

"Pucio. Puzzle: Co tu pasuje?" są polecane dla dzieci od 2 roku życia. Choć wiem, że niektóre trochę młodsze dzieci także sobie z nimi całkiem dobrze radzą. Znajdziemy je zapakowane w niewielką poręczną walizkę z grubym sznurkiem, co bardzo ułatwia maluchom korzystanie z nich. Puzzle są dość duże i podobnie jak w książkach przedstawiają Pucia w codziennych sytuacjach. Zobaczymy na nich jak śpi, ubiera się, bawi, je czy myje. Każdy duży puzzel, jak sama nazwa wskazuje ma pasujące do niego cztery mniejsze puzzle, które są związane z przedstawioną na danym puzzlu sytuacją. Przykładowo jak do puzzla, na którym Pucio się ubiera pasować będą mniejsze puzzle z częściami garderoby, tj. czapka, rękawiczki, buty i kurtka. Ułatwieniem jest to, że elementy te znajdziemy również na dużym puzzlu.

 

 

Jak możemy korzystać z tych puzzli, by miało to jak największą korzyść dla naszego malucha?

 

Przede wszystkim świadomie, mając wzgląd na możliwości naszego dziecka i w formie zabawy. Autorka, niezawodna Marta Galewska-Kustra podaje w instrukcji kilka możliwości takiej wspólnej zabawy z użyciem puzzli „Co tu pasuje?”, a mianowicie:

 

1. Pokaż dziecku jeden duży puzzel główny i razem z nim nazywaj narysowane na nim obiekty, zadawaj pytania: co to? co robi? gdzie jest? Razem uzupełniajcie brakujące elementy.

 

  1. Do głównego obrazka wybierz elementy pasujące i kilka niepasujących. Nazywajcie wspólnie przedmioty, dołączajcie pasujące, a niepasujące odkładajcie na bok.

 

  1. Do pasujących obrazków dołóż coś co nie pasuje. Niech dziecko szuka błędów i opowiada dlaczego coś tu jest nie tak.

 

Dziecko z początku może mieć problem swoimi małymi rączkami dołączyć puzzle. Jeśli sobie nie radzi to wystarczy, że pokaże Wam, gdzie dana część pasuje i zróbcie to wspólnie. Troszeczkę prób i będzie w stanie samo podołać temu zadaniu.

 

Co znajdziemy w wydaniu „Czego brakuje?” i dla kogo jest ono przeznaczone?

 

„Pucio. Puzzle: Czego brakuje?” są przeznaczone również dla dzieci od 2 roku życia. W pięknej żółtej walizeczce znajdziemy tym razem dwuelementowe puzzle o ciekawej, jak zawsze kolorystyce. Na jednym elemencie znajdziemy Pucia, który wykonuje jakąś czynność, a na drugim rzecz, która mu się w danej sytuacji przyda. Sytuacje przedstawione na obrazkach zachęcają do rozmowy z maluchami na różne ważne tematy, do czego gorąco Was zapraszam.

 

 

Jak możemy korzystać z tych puzzli, by miało to jak największą korzyść dla naszego malucha?

 

Tutaj, podobnie jak w poprzednim wydaniu ważne, by traktować to jako wspólną zabawę oraz okazję do ważnych, rozwijających rozmów. Autorka podaje kilka możliwości zabaw, np.:

 

  1. Wspólnie skompletuj z dzieckiem zestaw dwóch obrazków. Niech dziecko spróbuje opowiedzieć, czego brakowało, co przedstawia, uzupełnij dlaczego dany element pasuje. Możesz też później zwiększyć trudność, podaj trzy elementy, w tym jeden, który będzie pasował do sytuacji. Niech dziecko samodzielnie wybiera obiekt, układa i opowiada o nim.

 

  1. Podaj dziecku dwa-trzy elementy z narysowaną sytuacją i kilka elementów uzupełniających. Zapytaj, który puzzel pasuje do jakiej sytuacji. Niech dziecko samodzielnie je układa, mówi co widzi, co robią dzieci, czego tam brakuje? Dlaczego ten element pasuje, a inny nie?

 

Pomagaj jeśli sobie nie radzi, ale z rozwagą. Dziecko potrzebuje więcej czasu niż dorosły, dlatego buduj mu warunki do samodzielności, a zobaczysz znakomite efekty.

 

 

 

Co znajdziemy w wydaniu „Pucio. Puzzle 3 w 1i dla kogo jest ono przeznaczone?

 

Zgodnie z nazwą, w tajemniczym różowym pudełeczku znajdziemy 3 komplety puzzli o różnym stopniu trudności: 16, 20 i 24-elementowe. Obrazki do ułożenia znajdziemy na pudełeczku. Jak pewnie zauważyliście znajdziemy na nich również bliskich Pucia, np. Misię czy pieska. Są to puzzle z przeznaczeniem dla dzieci w wieku od 3 lat. Dwulatki również mogą z nich skorzystać, jednak początkowo będzie tu na pewno potrzebna jeszcze pomoc rodzica. Przykładowo, moja chrześnica gdy je dostała potrzebowała trochę pomocy w układaniu, ale już później za którymś razem, kiedy miała już ponad 3 latka układała je sama, a potem głośno i radośnie pokazywała wszystkim, że sobie poradziła.

 

 

Puzzle te są wykonane bardzo estetycznie i za sprawą niezastąpionej ilustratorki - Joanny Kłos mają piękną szatę kolorystyczną. Warto wspomnieć, że ilustratorka stworzyła specjalnie do puzzli unikatowe obrazki - bowiem nie znajdziemy ich w żadnym wydaniu książki. Mnie osobiście bardzo urzekły i podejrzewam, że nie tylko ja jestem tego zdania.

 

Jakie korzyści przynosi układanie puzzli?

 

Poza radością, jaką daje szkrabom Pucio i jego bliscy oraz satysfakcja z ułożonych już obrazków, puzzle mają od groma korzyści, zarówno dla dzieci jak i dorosłych:

 

  • wspomagają koncentrację,
  • ćwiczą skupienie,
  • rozwijają spostrzegawczość,
  • stymulują koordynację ręka-oko,
  • rozwijają pracę obu półkul mózgu,
  • ćwiczą zdolności manualne,
  • wpływają na rozwój sensoryczny dziecka,
  • wzbogacają słownictwo i zachęcają do mówienia i opowiadania,
  • eliminują demencję starczą,
  • rozwijają kreatywność,
  • wspomagają logiczne myślenie,
  • wprowadzają w świat kolorów i liczb,
  • uczą cierpliwości.

 

Jak widzimy, zalet jest mnóstwo, dlatego na koniec dodam tylko, że gorąco Was zachęcam do zabawy właśnie z użyciem puzzli, gdyż jest to zabawa, która buduje ogromny potencjał i przekłada się na późniejsze umiejętności potrzebne do nauki, czy nawet pracy. Jest to więc zabawa przynosząca korzyści zarówno dla naszych pociech, jak i dla nas - czyż to nie brzmi jak rozwiązanie idealne?

 

Serdecznie Was pozdrawiam i życzę cudownego, rodzinnego główkowania!

- Magdalena

 

Zobacz też:

Książki dla dzieci

 

Przeczytaj więcej o mojej pracy →

Cześć!

Jestem Maciej. Pomagam dzieciom, młodzieży i dorosłym efektywnie wykorzystywać pracę mózgu w codziennym życiu, poprzez dostarczenie alternatywnych metod uczenia się i rozwoju.

Masz pytanie? Napisz do nas!

Twój e-mail:

Treść wiadomości:

Wyrażam dobrowolnie zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszym formularzu, w celu otrzymania odpowiedzi na wiadomość. Administratorem danych osobowych jest Maciej Adamski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą EDU Maciej Adamski z siedzibą w 44-313 Wodzisław Śląski ul. Bolesława Chrobrego 15, NIP 6472580255, REGON 368446630, e-mail: wodzislawslaski@akademiaedukacji.pl

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Akademia Edukacji

Chcesz otrzymać powiadomienie
o nowym artykule?
Zapisz się!
Twój e-mail:
Subskrybuj
Subskrybuj
Dziękujemy
Wypełnij wszystkie pola