Chcesz otrzymać powiadomienie
o nowym artykule?
Zapisz się!
Twój e-mail:
Subskrybuj
Subskrybuj
Dziękujemy
Wypełnij wszystkie pola

Akademia Edukacji

Twój e-mail:

Treść wiadomości:

Wyrażam dobrowolnie zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszym formularzu, w celu otrzymania odpowiedzi na wiadomość. Administratorem danych osobowych jest Maciej Adamski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą EDU Maciej Adamski z siedzibą w 44-313 Wodzisław Śląski ul. Bolesława Chrobrego 15, NIP 6472580255, REGON 368446630, e-mail: wodzislawslaski@akademiaedukacji.pl

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Masz pytanie? Napisz do nas!

Cześć!

Jestem Maciej. Pomagam dzieciom, młodzieży i dorosłym efektywnie wykorzystywać pracę mózgu w codziennym życiu, poprzez dostarczenie alternatywnych metod uczenia się i rozwoju.

Przeczytaj więcej o mojej pracy →

Tak jak obiecałam przychodzę do Was z kolejną częścią książki o Puciu i jego przygodach. Jednak zanim o niej, mam do Was pytanie - jak podobała Wam się pierwsza część? Czy Wasze maluchy zaprzyjaźniły się z Puciem i jego rodziną? Mam nadzieję, że tak i że spędziliście z nimi owocnie swój czas odnajdując się w jego przygodach i w świecie dźwięków płynących z otoczenia. U mojej chrześnicy, o której wspominałam w poprzednim artykule, największym powodzeniem cieszyło się rodzinne granie na instrumentach oraz wyprawy Pucia do lasu i do dziadków, gdzie spotkali pełno zwierzątek.

Co znajdziemy w drugiej części i jak to wykorzystać w praktyce?

 

W drugiej części Pucio kończy 2 latka. Ta część skupia się więc na pierwszych słowach, których znaczenie rozumie dziecko do ukończenia drugiego roku życia. Cała książka opiera się na jednym dniu - urodzinach Pucia, jednak w tym jednym dniu mieści się całe mnóstwo przygód, tj.: pobudka, ubieranie się, posiłki, zabawa w przedszkolu i na placu zabaw, zakupy, spotkanie z rodziną (i tutaj poznajemy nowego członka rodziny - ciocię), wizyta na basenie oraz czytanie bajek na dobranoc. Każda strona jest bogata w rysunki, na których znajdziemy te wszystkie przygody przedstawione w sposób prosty, zrozumiały dla małych dzieci. Na każdej stronie są też ramki z pytaniami wypełnione obrazkami z głównej ilustracji. Prowokują one do zabawy w zadawanie pytań: „Co to?, „Kto to?” „Co robi?” „Jaki?” „Gdzie jest?” i wspólnego odpowiadania na nie, a później zachęcania dziecka do samodzielnego odpowiadania i wypowiadania słów: nazywania obiektów i czynności. Na końcu, podobnie jak w pierwszej części, możemy znaleźć, już nie jedną, a cztery listy z rzeczownikami, czasownikami, przymiotnikami itp. wymienionymi w książce, co również pomaga w ich utrwaleniu i zachęca do nauki przez zabawę.

 

 

Czego dziecko może się nauczyć od Pucia?

 

Pucio potrafi już tutaj łączyć proste wyrazy, rozumie ich znaczenie i wypowiada krótkie zdania oraz uczy się trudniejszych słów, np. drzewo czy talerz. Dokładnie tego może się z Puciem nauczyć dwulatek, a mianowicie poznać nowe słowa, np. z kategorii wyposażenia mieszkania, ubioru, produktów spożywczych, zabawek, osób, natury i konkretnych części ciała oraz różnych czynności, a potem połączyć te słowa w proste zdania (np. „Tata je”, „Pucio buduje”, „Miś śpi”). Z kolei starsze dzieci mogą tą książkę wykorzystać jako pomoc w próbach samodzielnego czytania.

 

 

Co mówi autorka?

 

Autorka tej serii zawsze na początku książki daje czytelnikowi wskazówki „jak używać tej książki, by wspierać rozwój mowy dziecka?” i „na co zwracać szczególną uwagę?”. W tej części jej cenne wskazówki i informacje znajdziemy również w środku oraz na końcu książki. Marta Galewska-Kustra podkreśla w książce np. to, o czym wielu rodziców, spanikowanych powolnymi postępami swoich pociech w nauce mówienia, zdaje się zapominać. Każde dziecko w swoim tempie przyswaja wiedzę i rozwija aparat mowy. Bardzo ważne jest to, o czym już zresztą pisałam wcześniej - warto stymulować i pomagać maluchowi w drodze do opanowania mowy, ale nie wolno zmuszać, wymagać więcej niż to możliwe. Wszystko ma swój czas i pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, to bardzo istotny proces.

 

„Pucio mówi pierwsze słowa” to znakomity przewodnik po słowach i mowie dla dzieci na danym etapie rozwoju. Na 40 stronach autorka podaje nam ogrom dostosowanych do wieku, prostych rzeczowników i czasowników, które są niezbędne maluchowi do komunikowania się. Jest to również bardzo dobra podstawa do rozmów na przeróżne tematy, np. o rodzinie, zasadach panujących w domu i innych miejscach, zachowaniu, bezpieczeństwie, higienie, planie dnia, pogodzie i porach dnia, a nawet o  przedszkolu.

 

Na koniec chciałabym Wam życzyć kolejnych przygód z Puciem i jego rodzinką oraz owocnego, pełnego sukcesów w świecie mowy czasu z Waszymi maluchami!

 

- Magdalena

 

 

Przeczytaj również pozostałe części serii logopedycznych książek dla dzieci wspomagających mowę od najmłodszych lat: 

1 część: Pucio uczy się mówić

3 część: Pucio mówi nowe słowa i zdania

4 część: Pucio na wakacjach

5 część: Pucio umie opowiadać

 

 

Pucio mówi pierwsze słowa - 2 część z serii logopedycznych książek wspomagających mowę dzieci od najmłodszych lat

31 sierpnia 2020
metody uczenia się mmedukacja

MMEdukacja

Logo mmedukacja
gmap
Youtube
Facebook
Instagram
Instagram
Facebook

Akademia Edukacji

EDU Maciej Adamski

gmap
Youtube
Facebook
Instagram

Twój e-mail:

Treść wiadomości:

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!
Masz pytanie? Napisz do nas!